Ett sommarminne

Kom precis på att jag i somras såg en udda sak för Simrishamn. Det var faktiskt samma sak jag såg, fast vid två olika tillfällen. Jag körde och tömde soptunnorna längs med cykelvägen nere vid gjuteriplan, och hörde det besynnerliga ljudet från en säckpipa. Tro det om ni vill men uppe vid parkeringen, den som går längs med bostadshusen, gick det en kille med kilt och allt och spelade säckpipa. Det lät ju rätt så ordentligt mycket, och jag minns att jag faktiskt log lite för mig själv. Till skillnad från vad (man hört att) andra tycker så anser jag att ljudet från en säckpipa faktiskt är musik, och inte en massa oväsende. Det var fint väder dessutom, och jag vände mig om på elmopeden och satt där och lyssnade lite grann. Naturligtvis bara så länge jag vågade innan folk skulle se mig och undra varför "kommunarbetaren" satt och latade sig på jobbet. Jag tror att han övade, eftersom det inte fanns någon publik. Det är rätt så trevligt att det faktiskt finns musiker som spelar så ovanliga instrument i en lite stad som Simrishamn, men förmodligen var det bara en besökare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0