Kontroll(?)

Den sjuttonde augusti så kommer Linda ner till Skåne för att stanna till söndagen den nittonde (minst). Dessvärre jobbar jag den sjuttonde, artonde och nittonde, i Simrishamn. Ibland stämmer datumen sämre, eller riktigt, riktigt uselt. Får väl hoppas att Simon får till det så att han kan jobba på söndagen, men han ska egentligen inte behöva ändra sina planer bara för att jag ska göra någonting, och det sa jag också. Var inte det omtänksamt och osjälviskt av mig så säg!?

Nä, det är det egentligen inte! Jag bara gör som jag brukar när jag vet att jag är på dåligt humör, ingenting! Accepterar saker och ting som de är och gör ingenting, kanske hoppas på någon typ av lösning. Saker och ting brukar kunna fixa sig på något sätt, om man bara försöker. Ibland måste man fixa, vilket kräver att man tar initiativ, men om man känner sig passiv som man gör ibland kan det bara inte hända någonting. Man kan inte vänta på att saker och ting ska hända, och detta är helt och hållet generellt, för då händer ingenting heller. Man kan inte vänta på andra, man måste skapa sig sitt eget öde, och ta det man förtjänar, skapa det man förtjänar.

Vet inte riktigt vad jag var på väg med den här bloggen, men vad jag tror att jag är ute efter är lite makt att styra över min egen tillvaro. Den här sommaren har varit full av osäkerheter och jag har inte alls gjort så mycket som jag verkligen velat göra. Detta tack vare beslut som legat i andras händer. Men om jag nu väl har makten i mina egna händer, då måste jag verkligen se till så att saker och ting händer.

Kommentarer
Postat av: jennie

u go man!

2007-08-11 @ 11:22:26
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0