Lunchavbrott

Min filmkväll med popcorn blev ganska så värdelös igår. Tänkte kolla på en film, men dvd-spelaren ville inte visa den för mig. Testade en annan, och den ville inte visa den heller, och nästa funkade kanske? Nä!!! Fan, jag blev jättebesviken och började titta på en annan vid datorn, fast den var så usel så jag var tvungen att stänga av och läsa istället. Det resulterade i att jag somnade ganska så tidigt. Tack vare att jag druckit en massa pepsi vaknade jag nästan konstant under hela natten, och det var ganska trist. Ikväll kanske jag testar med ett VHS-band... det är ialla fall teknik som är kompatibel!!!

Åt alldeles för mycket popcorn dessutom... det blev några kvar och de äter jag nu!

Annars så har det varit ganska så lugnt och tyst på stadens gator och torg idag, det är ju trots allt söndag. Jag älskar att jobba på söndagar, för då kan man bara glida runt och sköta sitt jobb i lugn och ro. Visserligen är det mycket mer skräp på söndagar, men det kan jag ta, eftersom allt är så stillsamt och supertrevligt. Ska ta mig an ett par parker nu i eftermiddag, innan jag avslutar med soptunnorna på hamnplan. Igår fick jag läsk av tanten i kebabgrillen, igen... det är fjärde gången. Stod och snackade lite också, och hennes svenska var inte superbra, men det funkade. Annars brukar det vara mycket gubbar som kommer fram för att prata om hur mycket skräp det ligger överallt, och hur bra jobb man gör. Jovisst är det trist, men jag har svårt för att bli upprörd över det längre. De vill ju ha respons på sin egen frustration över situationen, och det börjar bli svårt, men framförallt, skittråkigt att fejka.

Nu är det dags igen, ciao!

Kommentarer
Postat av: Anders

Same same, känner igen allt det där, läsken, gubbarna, frustration, söndagarna. :D

2007-08-12 @ 14:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0