Lunchpaus

Sitter i lägenheten i Simrishamn och har precis käkat lunch. Javisst, har inte behövt ta bussen från Sjöbo idag inte, så jag kunde stiga upp trekvart senare och ändå vara på jobbet en halvtimme tidigare. Ja, jag vet, varför börja jobba så tidigt ändå? Jag helt enkelt vaknade då och tyckte att det var väl en rätt så bra tid att stiga upp.

Funderade på en grej innan, och det kanske kan verka sådär lite småelakt, men jag avskyr alla medelålders, övre medelklass, vita män, och kvinnor. Eller jag trodde åtminstone det en stund när jag vandrade omkring på stationen för att städa. Det var två stycken såna män där, som såg sådär bleka ut, med en intetsägande pikétröja instoppade i fula shorts med svart bälte. De tittade på varenda steg jag tog, och det kändes mycket olustigt. Senare så jag en annan man i ungefär samma ålder, från ungefär samma bakgrund, men med ett par mycket mer moderna shorts, och med en färgglad pikétröja som inte var nedstoppad i shortsen, som inte stirrade på mig och då kopm jag på att jag bara hatar den där första sorten. Turistdrönare!

Annars är det fint väder idag, ska strax ner till stan och fortsätta jobba en stund. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0