På biblioteket

Sitter på högskolebibioteket och nyttjar en av deras datorer, då min egen inte är tillgänglig för tillfället. Som jag tidigare skrivit så är det skärmen som strulat till det en gång, och även den sista gången. Det är lite trist med tanke på att man betalat för internet som sedan inte går att använda, tack vare att min skärm inte fungerar. Har visserligen fått in min första lön för sommaren, så jag kan införskaffa en ny. Det blir nog så, en helt ny skärm, platt också, om jag hittar någon bra och billig.

Rätt så skönt att vara utan skärm faktiskt. Lägenheten är tyst (relativt) och man sitter inte där hela tiden och slösar bort sin tid. Sedan den gick isönder har jag faktiskt städat, och varit ute och sprungit två gånger under de dagar som jag varit hemma. Sett en film har jag också gjort, vilket jag inte gör särskilt ofta alls nuförtiden. Läst en del har man också gjort, och nu har jag fortsatt med Tidens Hjul - Tears klippa som jag bara hade läst de första sidorna i innan jag slutade. Märker att teckensnittet är mindre än de två andra böckerna jag läst i sommar, så den här kommer inte att gå på ett par dagar som åtminstone hälften av den senaste gjorde. Har tre till i serien i bokhyllan kvar att läsa innan det är dags att köpa en ny. Har fortfarande inte riktigt kommit in i historien ännu, men det är på gång. I de tidigare fem böckerna har det ju faktiskt hänt en del grejor, och saker och ting kommer liksom tillbaka i etapper. Det som jag tyckte var lite irriterande, att Jordan hela tiden förklarar saker och ting som tidigare blivit förklarade, börjar bli hjälpsamt på sätt och vis. Det är tydligen meningen att man ska kunna ta ett ordentligt "break" från serien och sedan återkomma, utan att missa någonting som är viktigt för huvudhandlingen. Det är bra.

Ska jobba nio dagar till iår, tre gånger tre dagar, och sen är det slut med det. Ska faktiskt bli ganska skönt att kunna stanna hemma mer än tre dagar åt gången, kanske träffa lite folk, gå ut och festa någon gång och inte vara trött så fruktansvärt ofta. Fika och filmkvällar ser jag fram emot i höst, väldigt mycket.

Hittat en skärm som verkar lovande; Acer AL1916WAS Silver 1700 kr inklusive frakt
Kanske lite väl dyr för min plånbok, ska nog försöka hitta en lite billigare, fast då blir det nog midre också... 19 tum är ganska mcyket större än mitt behov, även om det hade varit coolt. 17 tum är typ 250 spänn billigare, så då kanske man ska satsa på det lite dyrare alternativet? En ännu mindre skräm kanske? Nä, får fundera på detta en stund till...

Kommentarer
Postat av: Anders

Stavelf!

2007-08-03 @ 14:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0