Snart klar med jobbet!

Ok, två dagar till på jobbet, och nu märks det ordentligt. Folk har flytt staden!!! Det fanns inte särskilt mycket skräp i stan överhuvudtaget, förutom på torget uppe vid videogiganten, men där är det alltid mycket om det blåst. Annars så började morgonen med att jag vaknade alldeles för tidigt, och när jag kisade ut genom fönstret såg det ut att vara fint väder, soligt det vill säga. Så jag stack ner till cykeln, och gissa vad, det regnade. Javisst, det är inget ovanligt alls, samma sak hände faktiskt i Kristianstad igår. Fast ljuset var helt otroligt. Ett häpnadsväckande gulaktigt ljus låg över hela staden, och samtidigt föll regnet lätt ner från himmlen. Ljudet från regnet gjorde att man fick en sån där mystisk känsla, som hämtad från en underbar dröm. Inga folk var ute och rörde på sig förutom jag, och jag sket fullständigt i om jag blev blöt eller inte.

Det fortsatte inte sådär hela dagen, det var faktiskt slut redan efter att jag bytt om. Som tur var så hade det slutat regna också, även om det kom en kort skur på förmiddagen igen. Hämtade ut en ny plock på järn och fritid, som kostade lite mer än vad jag väntat mig, fast det var härligt att använda en som funkade. Snackade med Karolin en stund nere vid järn & fritid, kände mig lite snacksjuk och hon är lätt att prata med, alldeles för länge.Annars var det inte särskilt mycket på gång. Asp hade kommit tillbaka från semestern och Christer var mer förvirrad än vanligt. Upptäckte vid lunch att jag tryckt i mig en halv filmjölksförpackning idag, plus några mackor. Den skulle egentligen räcka till måndag, men det lär den ju inte göra som jag äter.

Var ganska så trött när jag kom hem från jobbet idag, trots att det var så lite att göra. Hade tänkt följa tempoetappen från Vuelta de Burgos, men det blev inte mycket till att följa där inte, somnade fem minuter efter att jag börjat titta och missade hela grejen. Nåja, fick åtminstone se mitt kära SG-1 (som jag för övrigt missade igår) och mitt nya favoritprogram på Discovery, American Hot Rods. Det är såna program jag behöver. Såna som går varje dag vid samma tid så de är lätta att komma ihåg. Dessutom är det program som man inte behöver engagera sig i för att följa, eller ja... jag vet inte riktigt vad jag menar, men man går inte och tragglar det i huvudet en lång stund efter som nyheterna kan få mig att göra, för det mesta. Som man behöver man ju lite nördiga vanor också, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0