90% mos

Tänkte egentligen skicka en en uppdaterad version av min uppsats till mina handledare samt resten av klassen, men eftersom min uppdaterade version inte är tillräckligt uppdaterad så tror jag att jag skiter i det, tills vidare. Idag har jag faktiskt pluggat, och verkligen kämpat med att få något vettigt sagt om Sartre och existensialismen. Ändå vågar jag inte läsa igenom min text eftersom jag är rädd för att det bara är blaj. Fast det är väl inget nytt, tycker ju det mesta jag skriver är ganska så mycket blaj ändå, trots alla bevis om att det förmodligen inte är det.

Grejen är sådan att jag har ändrat på min metod, istället för att använda mig av enkätundersökning ska jag göra intervjuer. Låter kanske som en simpel förändring, och det är det förmodligen också om inte min hjärna till 90 % består av mos, och resterande 10 % kräver underhållning i alla möjliga former så är det inte lätt.

Hade dessutom tänkt få ner lite text om Singer, men eftersom hans text bara består av spret (hit och dit) så sket det sig totalt. Kanske ska nämna att jag bara läst inledningen också. Nåja, jag kan nog få ner lite om att han är utilitarist, vad allt det där nu innebär. Varför skyggar jag från en moral som är så konkret till skillnad från Kant och Sartre? Jag borde egentligen vara glad och hoppa upp och ner i min lägenhet. Det var nåt om att min hjärna till 90 & bestod av mums... nej mos... kan inte ens tänka på rätt ord längre! Att blogga är en form av underhållning, för mig själv! Jag tycker om det!

Drar mig från att titta på TV också. Tycker det är en ganska så meningslös sysselsättning när man kan välja precis vad man vill se på nätet. Jo, svt.se har varit slö den senaste tiden, men till slut kommer man in, och man kan tydligen lyssna på alla låtarna på trackslistan på sr.se om man nu tycker det är skoj, det mesta är skit. Skulle egentligen rösta, men eftersom man måste registrera sig med sitt fullständiga personnummer så sket jag i det. Lillasyster, Sahara Hotnights, Magnus Uggla och några till var det jag planerade att lägga min röst på.

Så, nu blir det inte mer.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Kan inte en liten hackig tv göra det mindre intressant att titta på tv? Och fortfarande så är det mindre meckande med tvn än datorn. Kan bli så trött på alla inställningar som inte funkar på datorn ibland.

2007-12-11 @ 08:07:23
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: Rob

Anders O:
Jo det är sant att min skitdåliga TV gör att jag drar mig från att titta på den, och samtidigt tycker jag att det är bra att göra saker på datorn. Skriva och läsa bloggar, kolla filmer på Youtube eller chatta med folk är saker som man kan göra istället för att passiviseras av en TV som sänder ut en massa saker som man kanske inte egentligen vill titta på.

2007-12-11 @ 12:33:11
URL: http://standardiserad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0