Året 2007 sammanfattat

-=Musik=-
*Årets live - Aerosmith på Sweden Rock Festival. Gillar inte bandet fruktansvärt mycket men den spelningen slog det mesta.
*Årets låt - Double Nature med Mustasch
*Årets artist/band - Sahara Hotnights kvalitetshöjning antar jag, men bubblare är Fourever, det kommer nog att hända grejor där.
*Årets skiva - The Joshua Tree? Nja, något mer nytt, Send Away the Tigers med Manic Street Preachers
*Årets sämsta - Eurovisionsfestivalens musikaliska inslag, det mesta den där kvällen sög...

-=Film=-
*Årets DVD - The Bourne Ultimatum
*Årets biofilm - Blood Diamond
*Årets svenska - Minns inte om jag sett några svenska filmer... bara det säger ganska så mycket.
*Årets biograf - Karlshamn, trots alla barnen som också ville se Simpsons - The Movie
*Årets sämsta - Den i Kristianstad, man går igenom Burger King, och det är lagom avtändande.

-=PC=-
*Årets spel -World of Warcraft antar jag.
*Årets program - Mozilla Firefox (igen)
*Årets sajt - blogg.se
*Årets dator - AJs tysta förmodligen, haha
*Årets sämsta - På högskolans bibliotek, där det tar tio minuter att skriva ut en A4-sida (om man ska starta datorn också)

-=Skola=-
*Årets lärare - Gudmund Jannisa
*Årets kurs - Sociologi II
*Årets skola - Högskolan Kristianstad (inte så många andra att välja ibland)
*Årets elev - Det blir väl Jag! igen då... kanske ska man ta bort den här kategorin?
*Årets sämsta - Inställningen av Sociologi IV


-=Sport=-
*Årets evenemang - VM i friidrott
*Årets sport - Fotboll, trots att mitt intresse dalat rejält
*Årets idrottpersonlighet - Sven-Göran Eriksson (en rejäl comeback)
*Årets sämsta - Den fortsatta dopningen inom cykelsporten


-=Nyheter=-
*Årets krig - Darfur (Jag tänker bara, 'gör nåt för helvete', men det blir inget gjort)
*Årets fred - Att USA inte startat fler krig är ju en viss framgång
*Årets händelse - Upproret i Burma
*Årets överaskning - Dödsskjutningarna i Finland kom som en överaskning, nu vet vi att det kan hända överallt.
*Årets sämsta - Moderaterna, ganska så generellt

-=Övrigt=-
*Årets jobb - Sommarjobbet på Simrishamns Kommun
*Årets resa - Midsommarresan till Lönneberga
*Årets fest - Flera jämnbra fester, men bartömningen på kåren i våras var riktigt kul.
*Årets väder - Att jag trots den regniga sommaren inte behvde jobba särskilt många regniga dagar, till skillnad från min kollega Simon.
*Årets person - Alla mina nya kompisar som jag fått under året (ja, jag vet, lite töntigt, men jag vill inte peka ut någon specifik)
*Årets bok - Sagan om drakens återkomst, Robert Jordan (läste massor utav de böckerna framförallt i våras. Nu har han tyvärr gått bort så det blir ingen avslutande del)
*Årets sämsta - TV, som blivit så fruktansvärt tråkigt.


Kommentarer
Postat av: jennie

aj löv listor som denna jag pallar bara aldrig själv. kanskekanske blir det en årets. kanske

2007-12-28 @ 18:57:09
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0