Dagens mat

Idag blev det inte någon kyckling eftersom jag tryckt i mig den redan, hehe. Men det kommer definitivt bli fler gånger, lita på det. Det är gott, och ganska så billig mat egentligen, att köpa sig en hel kyckling. Trots att det är ben så är det kanske inte mer än 10-15% kanske, vilket är rätt så ok tycker jag själv. Så ikväll blev det istället fisk, som inte fick plats i den där fisksoppan jag gjorde. Alaska pollock, billigt billigt... stekte bitarna i lite margarin och kryddade med salt och peppar. Naturligtvis åt jag cocktailtomater till, precis som de senaste dagarna, mums!


Stekt fisk med cocktailtomater,
ruccola, rå broccoli och potatis.

Det räckte gott och väl med två potatisar tyckte jag eftersom det var en del annat också. Missade att fotografera såsen jag hade till, vilken var gjord på creme fraiche med en vitlöksklyfta, salt, paprikakrydda och svartpeppar. Nu känner man verkligen en stark vitlökssmak i munnen. Borsta tänderna? Jajamensan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0