En bok att uppskatta

Vaknade klockan kvart i fem i morse. Det var lite liv i trapphuset, och jag hörde sedan dessa människor lämna platsen med hjälp av en bil. Var klarvaken och försökte somna, vilket jag misslyckades med. Gjorde det enda vettiga, och läste en stund i min bok, i vilken jag kommit halvvägs skulle jag tro. Satte igång TVn klockan sex och stirrade på en genutsändelse av gårdagens sportspegel. Nöjde mig inte med det utan steg upp och gjorde té och läste i min andra bok som jag har på gång, nämligen Sartre. Den ni, det är en bok att uppskatta. Åt också frukost... innan jag vid halv nio fått nog och kände mig trött igen. Gick och la mig igen och sussade halvdant med drömmar om att jag spelade ett oväntat verkligt brädspel, samt att jag tappade en tand, fast snarare var det så att den bara föll isönder inne i min mun, och ut kom tandbitar och blod. Det är en återkommande dröm, att jag tappar tänderna... och om den tycker jag inte.

Vaknade igen för lite drygt en timme sedan och har sedan dess läst ytterligare några sidor samt gjort anteckningar. Ätit min andra frukost och druckit min andra kopp med té för dagen. Nu kände jag för en paus, och vad är inte bättre att pausa med om inte sin blogg? Jaja, ska läsa igenom några andra också om de uppdaterat sina. Bloggar är ett väldigt bra sätt att hålla kontakten på, på något vis. Det är ialla fall ett bra sätt att meddela vad man sysslar med nuförtiden. Bäst är att träffas, men det är inte alltid praktiskt möjligt, eller ens önskbart. Att önska saker och sedan förvänta sig att det ska hända, är inte heller tänkbart. Handlingen är central, det är genom dina handlingar du är, och genom ditt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0