Min middag

Tänkta att jag inte skulle låta mina matbilder från ett par veckor sedan bli en engångsföreteelse. Här kommer alltså en ny på den maten som jag lagade och åt idag. Det blev precis som förra gången ugnsstekt kyckling, som är väldigt enkelt att göra och gott framförallt. Det enda man ska tänka på är att hålla allting rent som man hanterat rå kyckling med, det vill säga händer och eventuella köksredskap och skärbräda. Den senare ska alltid vara i plast om man måste använda den eftersom det går att hålla helt rent till skillnad från trä. Om man köper frusen kyckling får man räkna med att det tar lite drygt ett dygn att tina den i kylen, om den är liten. I kallt vatten går alltid bra, men det tar fortfarande en stund. Att tina i micro är inte bra för köttet egentligen. Nåja, slutpladdrat.

Ugnsstekt (halv) kyckling med ruccolasallad,
rå broccoli och champinjoner

Nåja, man blir kanske inte fruktansvärt mätt på det, eller åtminstone inte jag, men det innehåller säkert mycket av det man behöver ur näringssynpunkt. Fräscht är det också. Nu ska jag tugga på lite jordnötter tänkte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0