Position

Efter några dagars bloggar om mat så tröttnade jag och bestämde mig för att skriva något annat. Idag så ska jag spela bowling tillsammans med Anders J och Linda. Men innan dess så ska jag försöka skriva lite på min uppsats. Det går trögt, riktigt trögt. Varför gjorde jag inte mer när det ändå gick lätt? Nu sitter man alltså här, en vecka före jul och två före nyår och segar med sin uppsats. Det var lite prat i onsdags om att vi ska lämna in uppsatserna också, innan seminariet. Jag hade svårt att hålla mig för skratt. Det är väl klart man ska lämna in uppsatserna INNAN seminariet, hur fan skulle man annars kunna opponera? Ibland är jag glad över att D-kursen blivit inställd så att jag hade kunnat studera på någon mer seriös kurs, fast nu fanns det inte många såna. Samtidigt är jag förbannad för att den andra kursen jag sökte också var inställd, trots att den gick i Malmö. Jag hade behövt lite ångest, att krypa tillbaka dit igen, och sedan resa mig som fenix och minsann visa alla att jag klarar av detta så mycket bättre nu än vad jag gjorde då.

Men jag skulle inte vilja flytta tillbaka till Malmö igen, jag trivs ganska så bra där jag är just nu. Mina tankar om att dra till K-hamn finns också kvar, men de är lite grann lagda på s, tills vidare. Att få tag i ett hem där är inte fruktansvärt lätt, särskilt när man begränsas av sin ekonomiska situation. Billig hyreslägenhet är det man är ute efter, finns det några såna? Njae... Naturligtvis var Karlshamn så mycket mer spännande att flytta till när man bodde i lilla tråkiga Simrishamn, men det är ju inte så svårt att slå direkt. På tal om Simrishamn så har det pratats lite om att jag ska åka dit redan på torsdag nu i veckan som kommer. Jag känner mig något tveksam till att åka dit redan då. Finns ingen dator där, så inget internet, och inget ställe man kan skriva uppsats på heller. Däremot finns det tid för att läsa och anteckna en massa, och titta på TV. Jag tycker knappt om TV nuförtiden. Det roligaste på TV är den italienska kanalen Rai Uno, och franska TV5. "Deal or no deal" på italienska har jag berättat om tidigare, och det är underhållning, trots att man ett av hundra ord kanske. På den franska kanalen är det textat ibland, så det funkar ju att titta på menar jag.

Hemskt vad man glider omkring mellan ämnena nu, dags att sluta tror jag, för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0