Regnig måndag

Äntligen har jag varit någorlunda produktiv i mitt uppsatsskrivande. Ok, jag har inte skrivit en massa på datorn, men jag har läst ett helt kapitel i en bok och gjort anteckningar i ett anteckningsblock. Med tanke på hur mycket jag gjort sedan i måndags, förra veckan... hua, så är det här mycket. Fast det var en jättebra bok, och jag fick många tankar och uppslag. Har dessutom hittat en bra bok som jag skulle kunna ha nytta av, och den stod i min bokhylla, haha! Imorgon är det annars dags att göra en utflykt till biblioteket för att lämna tillbaka böcker och kanske hitta någon ersättare som jag bara måste ha. Hoppas bara det blir bättre väder än vad det varit idag, för idag har inte varit så skoj. Men men, det får man väl ta... lycka är ju ändå något som kommer inifrån, även om det yttre kan hjälpa så fruktansvärt mycket ibland.

Dessutom har jag läst igenom Anders och Johans artikel från förra terminen. Mmm, det har tagit så här lång tid! Läste halva när det begav sig, men tyckte att den var lite seg så jag orkade bara inte. Tyckte inte den var särskilt mycket roligare den här gången, men den var långt mer intressant, och visst saknades det en massa källhänvisningar? Jag tror det var Clara som opponerade på den, och det var säkert en punkt som hon tog upp. På tal om Clara, det var längesedan man träffade henne nu, och förresten, jag ska nog baka idag, med riktigt smör och riktigt choklad, mums. Får se hur det går, sist gick det åt skogen och jag skyller på receptet och min inställning till projektet (var väldigt tveksam till receptet). Oj! Nu tappade jag tråden! Att jag läste deras artikel inte alls onödigt, men jag trodde faktiskt att jag skulle få någon slags uppslag till min uppsats, fast tyvärr så gjorde jag inte det. Är trots det glad över att jag läste den till slut!

Nä, nu är det dags för att gå vidare och plugga, efter en kopp te måhända!

Ciao (Chai)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0