Sweden Rock -08 (del 2)

Det verkar som om ödet vill att jag ska åka till Sweden Rock nästa år. Jag har ju nästan ett spikat jobb där nuförtiden, och om det skulle bli ett fjärde år så var det tvunget att något alldeles extra ska komma dit. Nu är det alltså så att flera band som jag gillar ska komma dit, vilket jag har skrivit tidigare. Inte bara det, nu ska ett av mina favoritband från förra årets festival komma, Def Leppard. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, ska jag åka eller ska jag stanna hemma? Förra året trivdes jag inte så jättebra, men när något så klassiskt ska komma så vet man inte. Hysteria ftw... det här skrev jag i min årssammanfattning för 2006 under rubriken Årets musik Live, på andra plats;

"Def Leppard. Första och enda stora konserten som jag körde ljuset på under Sweden Rock. Det var skitkul, och måste därför vara med också."

Vad som därutöver bör nämnas är att jag bara hade en kandidat när det gällde alla andra kategorier, så detta var stort för mig.

Dessutom är det klart att Whitesnake ska komma! Ett hyggligt bra band det med, inte ett av mina favoriter, får väl lyssna in sig lite mer. Annars brukar det vara bra att se ett band live innan man bildar sig en första uppfattning, det är de bästa låtarna och musik ska ju först och främst upplevas Live! Nu är det alltså ett band, och lite halvt med Whitesnake, som ytterligare lockar en att åka till Sweden Rock Festival i sommar. Europe och Danko Jones är andra band som verkligen skulle locka mig, om de kommer är jag där förmodligen. Serj Tankian känns väldigt tveksam för tillfälet, men om han skulle dyka upp så skulle jag inte tacka nej heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0