Vin & våld

Jag var på ett fantastiskt piggt och glatt humör när jag promenerade till stan idag. Solen lyste på mig en liten stund, och det var relativt varmt och trevligt. Det var ett tag sedan man såg solen, och det kändes härligt att göra det. Nu syns den inte längre, och det är lite synd, men en liten stund var det och en liten stund kan räcka länge. Väl nere på stan så köpte jag lite vin till nyårsafton, två flaskor för att vara lite mer precis. Naturligtvis så köpte jag ett ekologiskt, rättvisemärkt vin, hehe. Den andra flaskan köpte jag för att jag tidigare har gillat innehållet och att jag vet att den är bra. Mousserande vin ska vara torrt, brutalt torrt, hahaha (fattade du skämtet? Brut betyder att vinet är torrt). Nyårsafton förresten, ska firas med ett par vänner i Karlskrona, Anders O och Henrik. Det ska bli trevligt med lite god mat, vin och sedan en tur ut på stan för att se fyrverkerierna. Åker dit på måndag, och hem igen på tisdag, hehe. Anders ska kliva på tåget i Karlshamn, så man behöver inte åka hela vägen ensam den här gången, för det är så fruktansvärt tråkigt.

Drömde en kusligt våldsam dröm inatt, den tyckte jag inte om alls, vill nog helst glömma den. Jag tror jag påverkades av den där filmen jag såg igår, Mississippi brinner. Den var ganska våldsam, men det är en väldigt bra film också. Handlar om rasism i 60-talets Mississippi. Man blir lite förbannad när man ser den, men det ska man bli när man ser filmer som engagerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0