Förberedelser

Sitter just nu i Simrishamn! Ska åka hem till Kristianstad om ca en timme. Packar som vanligt, städar undan lite eftersom jag stökat till det, den gamla vanliga visan. Hade funderingar på att kanske stanna tills imorgon, men nä, är sugen på Stargate så jag drar till K-stad, haha! Det är förvisso inte det enda som drar mig dit, imorgon är det fika med gänget igen, man får ju passa på när Clara är hemma. En enda dag är hon i stan, och det missar man ju helst inte, vilket jag också skickade till min kollega Simon.

Klockan tjugo i fyra i natt fick jag ett sms där han frågar om jag skulle kunna hoppa in för honom och jobba på måndagen. Lite kort varsel, men jag skickade ett svar om att jag faktiskt hade andra planer, sedan ett par veckor tillbaka. Hade visserligen inte riktigt planerat i detalj sådär, men sist jag pratade med Clara innan hon drog till Frankrike fick jag reda på när hon skulle vara hemma igen, och att det bara blev en kortvisit på tre dagar. Så tyvärr Simon, inget ledigt för dig imorgon, mohahaha! :-D

Annars var min natt ganska så strulig, vaknade hela tiden kändes det som, och när jag fick Simons sms trodda jag att det var väckarklockan och var på väg upp för att jobba innan hjärnan vaknade till. Annars var jag oförskämt pigg idag, och bara på dåligt humör fram till frukost som igår. Avslutade dagen med att snacka lite med Bengt som hade kört upp en runda till Lindhaga med sin nya Porsche. Var nog lite pratsjuk efter att inte ha pratat med någon alls på hela dagen, förutom farsan när han ringde. Drog ut på det samtalet också, hehe.

Robbie McEwen vann dagens etapp, den första, i tour de france. Tvåa blev Hushovd tätt följt av Boonen efter en storslagen klungspurt. Cancellara behåller den gula ledartröjan åtminstone en dag till. SVT-text har inte så bra koll på cykelsport, de trodde att det var morgondagens lopp som skulle köras idag. Sportjournalister borde ha koll på sport, oberoende av vilken sport det är. Världens största enskilda evenemang borde de verkligen ha koll på. Jag tror att de misstagit prologen för etapp ett, ett vanligt fel av "noobsen".

Kommentarer
Postat av: jennie

du är en äkta vän du robbis! Loove

2007-07-09 @ 21:01:38
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0