Aktiviteter

Tillbaka på jobbet igen, och nu har jag hittat totalt 80 spänn, tjohooo! :) Fortfarande tråkigt, men inte lika trist som när man lider av sömnbrist, för det suger ordentligt. Har ju varit hemma i Kristianstad några dagar och vilat upp mig lite. Det var visserligen inte det enda jag gjorde.

Onsdagen ägnade jag åt att åka in till Malmö med min faster för att köpa grejor på IKEA. Det var en bit att köra, och jag kände att jag började tröttna lite smått på det. Kom inte rätt direkt utan det blev någon liten omväg. Fram kom vi dock, och det blev väl en ganska så trevlig eftermiddag där. Gick omkring i ett långsamt tempo och plockade lite saker här och lite där, kollade mest men som vanligt så  blev det ju en del som följde med hem. Mina persienner är jag nog mest stolt över, eftersom jag så länge skjutit upp just det där. Soffkuddar och soffbord. Mmmm, kuddarrr..... :P Sen var det en massa annat jättenödvändigt också, som små plastgrejor som man försluter påsar med, en citruspress som mer liknar någon udda slags sexleksak, två små frottéhanddukar, krokar som jag tänkt hänga upp grejor med men som inte passade. Käkade mat där också, Köttbullar, som inte alls var särskilt upphetsande, de frusna på ICA är mycket bättre, eller kanske inte bättre, men definitivt jämbördiga. Smakade skolmat faktiskt.

Min faster slog dessutom i benet när vi var på IKEA, och det började blöda, och det ville inte sluta. Fick rycka in och agera första hjälpen person, och linda om. Det blev bra tyckte hon, för att vara en amatör tyckte jag också det. Vägen hem blev lite rörig den med, jag skyller det såklart på bristande vägskyltning. Vi kom åtminstone hem utan vidare incidenter. Smällde ihop soffbordet och kollade på en film om Gordon Brown och Tony Blair.

Torsdagen var lite lugnare! Ägnade stora delar av dagen åt att titta på Dansar med Vargar, lång film, verkligen. Var såklart hos Jennie och hälsade på en stund, drack snabbkaffe, satt på balkongen, snackade och hade det allmänt trevligt. Ångrade lite att jag gav henne plånboken som jag köpt på Sweden Rock, den hade ju en sån där tuff kedja som var jättehäftig, haha. Nåja, jag tror att hon var nöjd med vad hon fick. De obligatoriska mackisarna var såklart med...

När jag handlade på Willys senare träffade jag Malin H från pedagogiken. Pratade lite med henne där. Tydligen har de äntligen förbättrat sina öppettider så de stänger inte förrän åtta på helgerna med. Ägnade kvällen åt att blogga en massa och skruva upp persiennerna som jag köpt på IKEA, laga och äta mat och inte mycket mer än så.

Fredagen var tvättdag, och åka hem-dag. Återlämnade bilen också, så det blev lite åkande omkring. Återigen så fick man packa grejor, vilket blivit min nya hobby. Fick använda mitt fina busskort, och jag har en massa resor kvar på det, 55 eller nåt i den stilen. Jag tror inte jag kommer att använda allihopa, men man vet ju aldrig. Kommer säkert att slösa bort några på stadsbussen i Kristianstad, och så har jag inte ens börjat pendal till Simrishamn från Sjöbo. Hade en ganska så trevlig kväll annars i hullan, käkade mat tills man blev jättemätt, och kollade på film, "The eye", som var smålarvig och inte särskilt skrämmande alls. Köpte den, tvåan och Scream på Netto för 60 spänn, totalt. Tyckte att det var värt det då, men jag är lite osäker nu, haha :P

Imorgon, jobb och pizza med Timmy, i övermorgon, jobb och hem till K-stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0