Kåren

I onsdags var det kåren, för första gången i den här stan. Galen förfest i en korridor, fullt med fulla människor, manliga skjuksköterskestudenter och annat folk. Skulle egentligen ha tagit det ganska lugnt eftersom jag hade fått för mig att vi skulle lämna in artikeln kl 9 dagen efter. Blev det lugnt då? Mjo, skapligt, långt ifrån skitfull men ändå långt ifrån nykter också. Blev såklart bjuden på ett par riktigt starka groggar, tack för det du! (Halvt sarkastiskt, halvt ärligt menat!)

Det var ganska så kul på kåren trots allt nersnack om stället. Det var kul att dansa och fyllesnacka med folk, har ju inte hänt så fruktansvärt ofta den senaste tiden. Tyvärr var bandet som spelade skapligt usla, "sommarpojkarna". Men vad väntar man sig av kåren egentligen, eller jag ialla fall. De väckte inte alltför mycket anstöt i alla fall, hahaha! Fast det håller kanske inte alla med om... fick ingen marackas, bläää! Fast jag hörde att det var fler som klagade över det där...
 
Som tur var så drog man hem ganska så tidigt, stack redan tjugo över ett på natten! Tydligen skulle det ha blivit ganska så kaosartat framåt stängning, med utlöst brandlarm och folk som inte ville låta sig bli utrymda. Jag klarade mig hem helskinnad såklart, onsdagnatt, man träffade knappt på någon, nästan inga bilar ute och ännu mindre folk! Småkyligt var det, men det var som sagt natt. Åh, jag glömde nästan att jag käkade mackor också hos en klasspolare, mums... jag äter så långsamt! :D

Kommentarer
Postat av: jennie

din blogg är treeevlig.

2007-06-03 @ 23:01:09
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0