Lördagsnöje III

Ett par dagar efter, men men! I lördags var det aktiviteter på gång för min del. Känner att den här serien bloggar kompletterar varandra lite grann. Inga upprepande aktiviteter här inte.

Som vanligt den senaste tiden så har jag haft lite svårt för att få ordentligt med sömn, så jag vandrade omkring i ett zombieliknande tillstånd. Mmm, brain.... hahaha! Åt och halvsov sedan en stund, kände att det sög lite eftersom jag skulle åka ner till Sjöbo. Nåja, det är ganska mysigt att ligga i sängen och lyssna på tenns, det är så lugnande, ljudet av bollen som stutsar, artiga applåder och någon lam kommentar från kommentatorn. Sen dåsar man!

Hursomhelst så tog jag bilen, ja, bilen bort till min faster. Hade varit där kvällen innan och lånade hennes bil för att kunna köra hem. Satt och kollade lite på trav, som min fasters sambo är mycket intresserad av, vi säger att han har talang också, hehe. Åkte sedan iväg i hans fina peugeot 2006 års model. AC är så gött... ahhh... Tog vägen om Tomelilla ner till Sjöbo. När vi kom fram var grillen i full gång, blev hälsade av farsan och Annika. Stod en stund och snackade en massa, vid grillen samlades "männen" och "kvinnorna" var i köket. Såklart! Flintastek blev det, och potatis och lite annat till det... kände att jag ville äta kött och därför gjorde jag det. Det var grymt gott och man blev hur mätt som helst. Lilla Linda och hennes kille (som jag tillfälligt glömt vad han heter) kom också lagom till maten.

Man fick såklart sitta en stund och smälta maten. Farsan och Stefan (min fasters sambo) satt och snackade om folk från förr eftersom de är lika gamla och båda från kristianstad. Jag satt mest och lyssnade och kom då och då med något inlägg om jag kunde. Drog ut och hjälpte Linda med krocketgrejorna istället, haha. Samma gamla Linda som man länner igen från förr, lite större och lite mer sminkad än förr bara. Spelade en runda innan farsan och Stefan beslöt sig för att också vara med. Naturligtvis så vann jag, hahaha!

Sen var det efterrätt, mumsade i mig det, lätt, trots att jag hade varit så mätt innan. Fortsatte pratet en stund till, tills jag upptäckte att klockan var mycket och att det var fotboll på tv. Såg de sista tio minuterna bara, men det var spännande tio minuter. Slutade lite skumt bara, så ovisst på något sätt. Får se hur slutresultatet blir.

Spelade ett par rundor krocket med Linda till innan det var dags att köra hem. Jepp, det var jag som körde hem, fast vi tog vägen om Hörby istället. Efter att jag lämnat Stefan och Sofia hemma hos dem, tog den andra bilen och körde hem. Lite skillnad på en väldigt ny bil och en från -92. Det funkade, lyckades missa alla fulla människor på vägen hem också :P Somnade bara en liten stund efter att jag kommit innanför dörren. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0