Skit, pengar och planer!

Hade en riktig kass dag idag! Började med att jag sov dåligt, förmodligen på grund av min förkylning, och sen det satte färg på hela skiten. Trött och seg hela dagen, inte ens fyndet av två tjugolappar gjorde att humöret höjdes särskilt mycket. Mer förvånat och så tänkte jag att folk inte bryr sig om sina pengar. De dricker inte upp sin jävla öl heller, öppnade en soptunna och det bara flödade ut en massa öl, äckligt. Sen så var det såklart en av soptunnorna nere vid stranden, där någon smart jävel slängt fiskrens, sen stank moppen av det hela dagen. Tvättade av den nu i eftermiddags, men det sitter fortfarande kvar. Hade egentligen bara en sak att se fram emot under hela dagen, och det var fika inne i Kristianstad med Clara och Jennie.

Det var så att de ändå skulle fika därinne, så jag hade tänkt hoppa på den sista lilla stunden. Clara ska ju åka iväg sen ju, och ska vara borta rätt så mycket av förklarliga skäl, så varför inte passa på. Hade till och med börjat lite tidigare så att jag skulle hinna med bussen som gick kvart över tre. Nu sket det sig på det sättet att allting strulade till sig magnifikt mycket, till ingen nytta, missade bussen och så. Men Clara hade blivit kass och stannat hemma, så det allt strul gjorde inte så mycket, blev ju ingen fika i vilket fall som helst. Ändå trist...

En sak jag annars har att se fram emot är midsommar hemma hos Linda uppe i Lönneberga. Ringde och pratade med henne en stund nyss, och allt verkade hur bra som helst med henne och det var såklart kul att vi skulle komma om vi kunde. Så tråkigt att det inte blir så många i bilen bara, försökte övertala Anders O att följa med, men det var nej, bestämt nej från hans sida. Det var åtminstone trevligt att prata med Linda en liten stund, blev på lite bättre humör efter det. En massa annat blev dock bestämt, lördag till tisdag uppe i Tåghusa, när jag inte jobbar, och så IKEA nån gång under nästa vecka tillsammans med faster Sofia. Får se om man kan fixa med boendet nästa helg på något vis, hehe, fast det funkar ju att sitta här, med datorn och vara tyst, schhhh.

Ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0