Touren, Småland och Littorin

Borde egentligen packa ihop grejor inför min resa upp till Småland, men istället sitter jag och lyssnar på webbradio och spekulerar om vem som kommer att vinna årets upplaga av Tour de France. Grejen med att spekulera om segrare är att man först och främst måste peka ut vilket lag det är som är starkast, eftersom det är laget som avgör vem som kommer att vinna. Nån från Astana-stallet vinner nog, kanske Klöden eller Vinokourov, eller Kacheshkin eller hur han nu stavar sitt namn. Den sjunde drar det igång...

Gick omkring på orget igår tidigt på morgonen och var lite smått irriterad över att de där torgförsäljarna var tidiga. När det andra gänget kom började snacket, som ekade högt mellan husen. Godmorgon! Bla, bla, bla! Godmorgon? tänkte jag, det hade varit att vara utvilad, vid frukostbordet, med nybryggt kaffe och några nybakta bullar osv. Det hade varit en god morgon. När jag gick förbi de senare var jag naturligtvis artig nog att säga godmorgon.

Ska snart köra upp till Linda i Småland, Lönneberga rättare sagt. Det ska bli mycket regn har jag hört, och vi ska sova i tält. Det får lösa sig, det bara får göra det. Det brukar göra det också, lösa sig dvs. Det enda man behöver fråga sig är, vad är det värsta som kan hända? Man får ta kriserna som de kommer, hahaha!

Littorins examen har hamnat i blåsväder, för att hans universitet i USA hade ett tvivelsamt rykte, ett rykte som bluffuniversitet. Jag tyckte ändå att det var lite orättvist att peka ut arbetsmarknadsministern sådär, han har ju ändå genomgåt en utbildning, och det han gjort har han ju ändå gjort. Det enda man behöver gå in och göra är att läsa hans uppsats till exempel, som han så stolt sa att han hade skrivit. Men fick journalisterna en kopia av uppsatsten? Nej, den var inte offentlig enlit Littorin. Alla uppsatser som skrivs på svenska universitet och högskolor är offentliga, varför vill inte Littorin visa upp sin? Han kanske inte skrivit någon, eller bara kopierat någon annans? Det är något lurt med hela affären, och det är dgs för avgång, eller lynchning.

Läser just nu att han valt att plocka bort sin examen från sin CV! Tyvärr Littorin, giljotinen är redan på väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0