Vilodag/wtf det blev ju jobb ändå

The Doors - People are strange

Hade tänkt gå till gymmet och köra igenom ett pass där, men kom såklart på att jag fortfarande är förskyld, så det hade varit en ganska så korkad idé. Ska se hur jag känner mig imorgon, för idag är det bättre än det var igår. Däckade ganska så tidigt i soffan, kände av att jag fortfarande har en viss sömnbrist. Trots det vaknade jag irriterande tidigt på morgonen, naturligtvis så har man ställt om sig efter det där jäkla jobbet, attans.

U2 - One

Fast jag har ju ändå inte tänkt sitta still hela dagen. Har ju faktiskt en lägenhet som börjar kännas lite för ostädad för att man ska kunna vistas i den, och kläderna från festivalen är ju inte så kul att ha liggandes i en stor stinkande hög. Städning och tvättning står på schemat för dagen. Annars är ju vädret lite småtråkigt, kallt mestadels, så någon långpromenad lär det inte bli. Det blir en lugn dag tror jag. Fick igår erbjudandet att gå ut, i Ystad. Jag kände inte riktigt för det, känner fortfarande inte för det, är alldeles för trött, seg och tråkig just nu för att göra något sånt. Har ett behov av att ladda upp inför nästa vecka, vilket påminner mig om att jag nog måste messa Linda snart.

Metallica - Devil's Dance

Så vad är det som händer nästa vecka då? Jo, det är såklart jobb, jobb, jobb, tre dagar i rad, tidigt på morgonen. Drar ner till Simrishamn imorgon kväll för att hinna till jobbet i tid på måndagen. Sen åker man förmodligen tillbaka hit igen onsdag kväll för att förbereda utflykten till Småland. Får såklart höra efter om Anders J fortfarande är på för den grejen, annars blir det lite trist. Det är väl inte riktigt så att man längtar efter att sova i tält, i sovsäck igen, men man får väl offra sig lite. Man sover ju i säng resten av året så några få nätter på sommaren gör ju ingen direkt skada skulle jag tro.

Depeche Mode - Personal Jesus

Så vad är det annars planerat för sommaren? Ingenting egentligen, ska väl se om man kan hitta på något skoj. Det är ju visserligen Tivolirock i stan om några veckor, och så Malmöfestivalen i augusti någon gång. Östersjöfestivalen kommer jag nog att försöka besöka nån dag, kanske blir det en lite trip till Kiviks marknad, bara för att känna på hur mycket man inte tycker om att vara där, haha. Nämen, det är väl rätt så ok där, det skadar inte att gå omkring där ju. Höll nästan på att glömma kanotpaddlingsgrejen som Clara tänkt ut, och som vi andra naturligtvis ska hänga med på.

System of a Down - Science

Då blir det naturligtvis vindskydd istället för tält, men sovsäck lär det ju bli. Äh, nu håller jag bara på att ramsa med sovsäcksgrejen, har egentligen inte alls tröttnat på sovsäck. Någon enstaka natt är ju inte så mycket jämfört med fyra. Det tråkiga är ju mest att man inte kan tvätta sig ordentligt, men det positiva är att man, hmmm... mja... man vaknar.

Iron Maiden -  2 minutes to Midnight

Nä, nu känner jag att jag inte har något vettigt att skriva längre. Ska pilla lite mer med mina sysslor, städa och sånt. Har ett par böcker som ligger här som inte är mina heller, hmm... nåja, det löser sig väl nån gång.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0