Skivor

Måste bara skriva en liten musikblogg! Det är så att jag har långtgående planer på att återigen köpa en skiva, på riktigt alltså. Saknar att ha ett skinande nytt fodral, som ser sådär nytt och fint ut som bara orörd plast kan se ut. Man vet att det är bara att passa på med njutningen, för snart är plasten sliten och repig. Man öppnar fodralet, det är lite trögt, det blir aldrig så trögt igen, sen så plockar man ut skivan och tittar försiktigt på den blänkande oförstörda undersidan, aaahh. Måste njuta lite till av längtan att sätta igång musiken, en sak i taget, först booklet, sen ljud.

En bra booklet innehåller mycket bilder, lite arty-arty-stuff, texterna, för att kolla upp någon del av låten där sången är lite otydlig. Det räcker för min del, men den ska vara tillräckligt tjock för att man ska kunna sitta med den några minuter och bara dra ut på tiden innan man äntligen ska sätta igång musiken, och det är där bloggen hamnat nu.

I med skivan i datorn, eller cd-spelaren, eller vadsomhelst, och PLAY. Musik strömmar ur högtalarna, låt efter låt är som ett äventyr av toner, rytm, sång och känslor som strömmar mot en i ljudets hastighet. Man känner sig glad, eller ledsen, kär och eftertänksam, lite beroende på humöret, och massor beroende på vad det är för något man spelar. Det är den känslan jag är ute efter, och det är den känslan jag planerar att få.

Om det inte finns någon annan att spendera sina pengar på får man väl spendera de på sig själv, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0