Städning idag

Äntligen är lägenheten fin och ren igen. En gång i veckan är det som krävs, att städa den, annars blir den alldeles sunkig och dammig. Nu har det gått åtminstone två veckor, kanske mer till och med, så det var väldigt smutsigt tycker jag. Det är lite underligt, förr kunde jag gå en månad utan att städa utan att tycka att det var särskilt smutsigt, men nu går det inte. Jag vet inte om det är jag som har förändrats, eller om det är den här lägenheten som har en tendens att damma ner sig fruktansvärt mycket. Jag gissar på det senare.

Det är fortfarande lite kvar, oh så måste jag lösa mitt lilla problem med alla olika sopor som är i mitt lilla kök. Det är så att mitt hem inte direkt är anpassat efter sopsortering. Utrymmet under vasken är försvinnande litet, vilket egentligen hela köket är. Där har jag plats för det biologiska köksavfallet, och lite tomburkar. Det som ska brännas hänger i en liten påse i handtaget till frysen, som jag förvisso inte använder, hmmm. Nä, ska inte använda min frys som förvaring av sopor, nej! Kanske ska man diska av den där ungsplåten som jag använde när Anders var här. Just nu vilar den sig mot frysen, alldeles bredvid en kass med papper, som ska återanvändas någonstans. Bredvid den, ytterligare tomflaskor och burkar, och sen är det lite konservburkar spridda lite hursomhelst däremellan. Störst plats tar nog ändå den jättestora IKEA-kassen med alla mina påsar, hehe. Sparar alla påsar som inte är smutsiga på insidan naturligtvis. Har tidigare använt de små genomskinliga för mina sopor, men det är nog dags att använda de lite större innan kassen svämmar över, med påsar.

Tvättade av gitarrstället idag, det var något oljeliknande klägg på det, var det nu har kommit ifrån. Det var lite äckligt faktiskt. Men nu är den ren, och det är ju lite viktigt åtminstone, eller? Men gitarren är det något fel på, det har det varit ända sedan jag flyttade hit. Jag tror den fick en törn i flytten faktiskt, trots min delikata nerpackning. Nåja, den går att spela på, ljudet är lite brusigt bara. Hursomhelst är den inte till för att jag ska spela för någon utom mig själv, något man kan plånka på när man har lust för det.

Ikväll är det Valvet igen förmodligen, det ska bli kul. Den här gången ska jag inte glömma öronpropparna, kanske kan plantera ner de i mina byxfickor redan nu. Om det är just det paret jag ska använda, eh, hehe. Det blir uppladdning med Claras öl, hon får pengar istället, annars kommer de nog bara att stå här för evig tid. Jag tror det blir bäst så, haha, dessutom är jag för lat för att sticka bort till Systemet idag.

Så, nu är det dags att göra resten klart också.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Vilken är den bästa TV-serien?
Du har väl röstat... :-)

2007-05-05 @ 11:20:52
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0