the bomb

Jag fick frågan igår vilken låt som är min favorit. Mitt svar var ganska tråkigt, men det var sant, jag har ingen favoritlåt. Låten med titeln "One" nämndes och visst, jag höll med om att den kulle kunna ha varit min favorit just i den sekunden. Hur skulle jag kunna välja en favoritlåt egentligen? Jag är ju en albumkille!

Det är ganska så populärt att ha med små textstycken ur låtar på messenger. Dessa små stycken är något som betyder något för den som lagt dit den. Det visar hur man tänker och känner, hur man mår, om man är uppe/nere på/av inne/ute ledsen/glad rolig/tråkig pigg/sömnig kär/inte... Ibland har det hänt att jag har lagt upp sådana små texter, eller textbitar. Mest har det varit U2, haha, för det är mitt favoritfenomen/band, men kanske mer för att Bono ofta skriver saker som betyder något, för mig. Nej, jag är inte en sån person som avgudar en artist för avgudandets skull, jag bara älskar musiken. Mycket politik och kärlek blir det i Bonos texter, för det mesta har jag skrivit politiska "slogans". Men varför det egentligen? Jag har haft svårt för att uttrycka den andra sorten.

Just nu är det "How to dismantle an atomic bomb". Det är den perioden jag är i nu!

Det är allt för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0