Ännu mer uppsats

Var på skolan och spanade lite grann... ja, efter böcker! Nu ska man ju vara ordentlig och skriva c-uppsats. Behövs litteratur, och jag hade tänkt browsa libris lite efter något kul. Hittade ingen ledig dator så jag spanade istället i hyllan oa (sociologi). Jodå, det fanns flera böcker som skulle kunna vara intressanta, bland annat Bourdieu som vi hade i början av förra delkursen. Skulle egentligen ha tagit May & Bourdieu också, men den glömde jag bort. Jag skyller på kylan. Kanske kan jag låna den av Jennie igen, eftersom jag förmodligen lämnade kvar lite lappar i den boken, hehe. Så jag ringde, men ingen Jennie. Nä! Nåja, hade ändå inte tänkt läsa så jättemycket idag. Saken är ju den att jag lånat två stycken skitavancerade böcker om sociologi. The Norms of Answerability av Greg M. Nielsen, och The Constitution of Society av Anthony Giddens. Som titlarna avslöjar är båda på engelska.

Har redan börjat tänka rätt så mycket på det med uppsatsen. Just moral ur ett samhällsperspektiv och den konflikt i intresse som uppstår mellan jaget och gruppen. Kollade faktiskt in en bok av Alain Touraine som handlade om just det, att de sig själv och andra som subjekt, med egna intressen och mål här i livet. Tog inte den! Kunde ha tagit den, kanske gör det nästa gång, samtidigt som jag plockar May & Bauman då kanske...

Känenr mig uppritigt talat optimistisk inför den här uppsatsen, tror nog att det kommer att gå bra till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0