Funderingar kring musik

Har precis lyssnat igenom "Rattle and Hum" igen, en av mina favoritskivor. Bra blandning av studiomaterial, live och covers! Ja, versionen av Still haven't found... är inte direkt lysande, gillar ju inte gospel så hemskt mycket, särskilt inte när det drar ut som det gör på slutet av den versionen. Jag sitter och tänker, kan de inte sluta sjunga, låten är ju slut! Trycker vidare till nästa... All I want is you är också en väldigt bra låt, men slutet med stråkarna känns lite väl pretentiöst. When Love Comes to Town, med B.B. King är riktigt bra också. Hawkmoon 269 gillar jag mycket, inte direkt för att det är en bra låt (den är smått enformig) men energin i den och texten gör den till en liten outsider (om man nu kan säga så).

På tal om texter så läste jag att låten Elevation fått en utmärkelse som sämsta text. Och när jag tänkte mig igenom texten (jo, jag kan den utantill :P ) så är det ju ganska tydligt att den är riktigt dålig.

High, higher than the sun
You shoot me from a gun
I need you to elevate me here,
At the corner of your lips
As the orbit of your hips
Eclipse, you elevate my soul


Ja, det känns väl ganska så förvirrande, och låten har väl inte riktigt legat högt på min lista över favoriter, men nu! Shit! Det som varit Bonos signatur att skriva bra texter är ju som bortblåst när det gäller denna. Nåväl, det är inte texten som är det bästa med den här låten helt enkelt, utan det är låten i sig. Gillar dessutom när de spelar den Live och lurar publiken att den ska dra igång och den inte gör det. Föredrar nog Tomb Raider Mix, precis som Martin... och videon är ju ganska så kul också, hehe!

p.s.
Jag har naturligtvis skrivit om U2 hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0