Handla

Till förra uppsatsseminariet kom det in åtta texter totalt, till mig! Hittills har jag fått tre, det känns enormt fattigt. Det kommer nog fler så småningom tror jag, annars blir det en kort stund vi får sitta imorgon och prata. Eller så får vi kanske extra mycket respons på det vi skrivit. Jag hoppas på en massa respons faktiskt, så jag inte behöver fundera ut allting på egen hand. Men sen så ska man ju ge respons också, ska verkligen göra mitt bästa för att det ska bli bra.

Var och handlade på skitnetto idag. Fick för mig att jag skulle baka så jag drog iväg med inköpslista för två recept. Naturligtvis fick jag inte tag i allt, och det var såna basala saker som de inte hade. Bakpulver och kakao. Sen skulle jag ha farinsocker också, men det väntade jag mig inte att de skulle ha heller. Mjöl i mindre påsar än fem kilo fanns inte heller, och fem kilo mjöl känns mycket för en kille som mig, det skulle ta en evighet innan jag förbrukat den. Det är bara till paj och pannkakor jag använder mjöl till i vanliga fall. Får sticka iväg en runda till Willys Hemma och köpa resten, de brukar ha saker inne. Det enda som är riktigt bra med Netto är att de ibland har billigt kött, det är också den enda anledningen till att jag ens besvärar mig att gå dit.

Anders J fyller förresten år idag så grattis grattis om du läser detta. Skickade ett sms innan men det har fortfarande inte kommit fram. Det brukar ta en mindre evighet att få fram sms till honom, jag undrar vad det beror på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0