Inställt! Nu känns det dåligt...

För en stund sedan var jag ordentligt uppe i varv. Läste texter som jag skrivit om moral, och fick en massa tankar om hur jag ska lägga upp min uppsats. Hade musik igång och var verkligen riktigt glad. Nu känns det som jag har flyt, tänkte jag, och jag har äntligen kommit igång på allvar med min uppsats. Tänkte ägna ett par timmar nu på kvällen åt uppsatsen, men...

Då kommer det ett e-mail från VHS (Verket för högskoleservice) där det står att det hänt saker och ting med min anmälan, och för att se de förändringarna skulle jag logga in. Så jag loggade in och tittade, och där stod det att den kursen jag sökt blivit inställd!!! Inställd!!! Fan... jag visste det!!! Nu vet jag inte alls vad jag ska göra nästa termin. Jag har ingen aning alls vad jag ska göra! Det stod att mitt andrahandsval också blivit inställt, men det stod det inget om på hemsidan, så jag hoppas att den fortfarande är på. Har tappat all energi som jag hade... finns ingenting kvar av det längre.

Saken är den att jag kommer inte att börja läsa någon a-kurs igen, eller fortsätta på b-nivån i den andra kurserna jag läst. Jag är bara intresserad av i första hand sociologi och i andra hand statsvetenskap, och jag tänker definitivt inte läsa i Lund eftersom jag hatar stället. Jag är så jävla besviken så jag kan inte vara förbannad, fruktansvärt besviken. Tänker att det åtminstone är bra att jag fick reda på det nu än att jag skulle få reda på det imorgon, för det hade nog varit värre. Eller nä, det hade varit lika illa, men... ja, jag slipper hantera det samtidigt som jag ska representera klassen på mötet.

Nu känns det dåligt... ska fokusera på att vända om det till något positivt! Saker och ting kommer inte gå åt skogen! Jag kommer att klara mig ändå, så länge jag fokuserar på det positiva. Fram tills jag har övertygat mig själv om det kommer det att kännas dåligt.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Suger ju fett mycket, men låter klokt att försöka vända till något positivt.

2007-11-20 @ 22:41:15
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: jeeeenie

nee vad tråkigt. Know the feeling, min kurs är också inställd. Var det sociologin du hade sökt som var inställd? KOlla om det inte finns någon annan variant av sociologi du kan tänka dig i vår...

2007-11-21 @ 11:07:49
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0