Dusch

Det är fasiken riktigt bra att duscha ibland, bara för att komma igång med de dagliga aktiviteterna. Man känner sig ren och uppiggad, och man kan sitta ner på allvar och göra sitt jobb vid datorn. Min dusch är visserligen lite småknepig, eftersom temperaturen inte är konsistent, det skiftar väldigt mycket och väldigt ofta, vilket gör att man hela tiden måste kompensera om man står där mer än någon minut bara. Snabbduschar i all ära, det är mysigare att stå kvar lite faktiskt. Då kommer jag helt osökt in på det andra lilla problemet, utrymmet. Det är så trångt inne i duschen så att jag ofta kommer åt reglaget och så får jag jättevarmt eller jättekallt vatten i en fruktansvärd ström av vatten, obehagligt minst sagt. Det är ju naturligtvis fel slags handtag på duschreglaget, det ska vara en man vrider på och inte en man för upp och ner och till sidorna. Det är min budgetlägenhet det, och ABK tjänar storkovan på oss studenter. Ingen vettig människa med jobb skulle acceptera detta, knappt någon arbetslös heller för den delen. Lutande golv hit och dit, det är ju hemskt. Brölande element och lyhört som tusan. Fast jag har bara hört folk ha sex en gång... fast det hade kunnat ha varit en porrfilm också nu när jag tänker efter, eller en fantastisk trevlig dusch, hahaha!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Lyhörs var ordet. Nu måste jag till exempel tävla med mina underboende grannar om att höras mest i min egen lägenhet - trots att min radia är för hög för tillfället. Grannarna under mig lyckas alltså väldigt bra. Hoppas att de ger sig lagom till att jag ska lägga mig

2007-10-13 @ 18:22:58
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Jag blir självmordsbenägen om jag går omkring oduschad - kroppen behöver rening! Tvaga själen, &.s.v.

2007-10-14 @ 06:17:08
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0