Edurado upprörd

Så, idag hade vi en föreläsning om Baumans bok. Eduardo blev ordentligt upprörd över boken, och det gjorde saker och ting så mycket mer intressanta på sätt och vis. Hur rätt eller fel nu än Bauman hade, det spelar inte särskilt stor roll för mig. Han har intressanta idéer även om det kanske inte känns så "nya" och fräscha egentligen. Att moderniten med all dess rationella drag skapat förutsättningarna för en förintelse av den skala nazisterna åstadkom under så pass kort tid kan nog stämma. Men att förintelsen orsakats av moderniteten är knappast en slutsats jag skulle sälla mig till, inte nu när man hört Eduardo. Det krävdes en hel del andra faktorer för att allt skulle klaffa just där och just då. Folkmord är tyvärr inte någon nyhet, det händer överallt hela tiden, i en eller annan mån. Just nu är det stora ämnet Darfur, förnågra år sedan Rwanda, Bosnien, osv.

Efter föreläsningen blev det fika, nästan obligatoriskt nuförtiden. Idag var det Jag, Anders J, Heli Ann, Erika, Jimmy och sist men inte minst (eller kanske minst tills storleken men inte betydelse) Josefine. Det är ofta någon ny med, det är trevlig. Idag var det en bra fika, jag hade med mig kameran och fotograferade. Lite minnen från dagen, kan man alltid bära med sig som bonus liksom. Minnena har man ju kvar, även om de inte är i bild. Känner inte att det är rätt att lägga ut bilderna här om man inte har tillåtelse att göra det, och jag glömde fråga. Så det blir inga bilder idag åtminstone.

Annars är det inget nytt sedan igår, fick ett anfall av extremtrötthet och lite ont i magen när jag kom hem. Har inte lyckats åstadkomma något vettigt alls. Jag tror jag dricker för mycket kaffe. I lördags drack jag en massa, i söndags inte så extremt men ändå mycket. Igår blev det fyra koppar och det har det blivit idag också. Nån kopp imorgon borde räcka, sen får det vaa té resten av dagen om det ska vara något. Tvätt imorgon också, suck... känns ju upphetsande som tusan, och handla behöver jag också göra. Äsch... Städa, omg...

Förutom det är det sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0