Förväntningar på Rolle

Åh så spännande! En ny tränare till Malmö FF. Det är alltid kul med lite förändringar tycker jag nog. Det har ju pratats mycket om Roland Nilsson i MFF-kretsar, och var han inte på tal förra gången den begav sig också? Jag tror nog det, men den gången blev det Sören Åkeby istället, som just då hade misslyckats lite sådär i danmark, men hade ju faktiskt vunnit SM-guld med Djurgården. Han måste ju passa som handsken. Var vi inte väldigt glada och positiva då också? Trodde vi inte att detta skulle ta Malmö till en ny nivå efter en ganska så misslyckad säsong med Tom Prahl. Vi hade nog alla stora förväntningar på att det skulle lyckas då. Den här gången ska man väl ta det lite lugnt med förväntningarna.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, tränaren spelar inte SÅ stor roll som många vill få det till. Jag tycker att några gubbar i ledningen ska ta sig en funderare om de ska vara kvar. Sorry Bengt Madsen, sorry Hasse Borg, men ni får nog maka på er. Malmö har inte spelat särskilt bra fotboll någon gång sedan uppflyttningen, det har varit mycket upp och ner hela tiden. Det som behövs är lite tålamod, att sätta sig ner och bygga upp ett lag som kan spela konsekvent bra under flera säsonger. Jag tror att det behövs ett byte i ledningen, helt klart.

Roland Nilsson kommer inte att få det lätt. Hans möjligheter att forma en bra spelartrupp kommer att vara starkt begränsade. Hela tiden kommer hans handlingar ifrågasättas, och om resultaten inte kommer direkt så lär det bli svårt att hindra vissa fans från att skrika efter tränarbyte igen. Dessutom är han HIF-are, det är sämre än vilken stockholmare som helst.

För mer läsning om den här nyheten, kolla in DN och Svenska Dagbladet.

P.s. Malmö och GAIS (Roland Nilssons nuvarande klubb) möts i nästa omgången av Allsvenskan. Det ska bli kul att se hur det går, om GAIS vinner så går de om Malmö i tabellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0