Höstmörker

Idag skulle jag bara vilja trycka på reset, börja om på nytt liksom. Jag kommer inte att göra något mer vettigt idag ändå, så varför inte bara gå och lägga sig och vänta på att det blir morgon igen? Lite väl pessimistiskt va? Nåja, det är jag som kämpar med en hejdlöst tråkig hemtenta... fast du kanske också gör något hejdlöst tråkigt som du också måste göra, fastän varje fiber i din kropp skriker att du vill göra något annat, vad som helst. Det ska bli så fruktansvärt härligt att bli klar med tentan, det är det enda jag har att se fram emot nu. Nåja, jag har ju en Linda på gång också i slutet av månaden, sen så är det Fourever på lördag. Vem vill följa med? Förfest hos mig btw...

Skulle gå ut och promenera, men jag såg ju inte vettig ut så jag tänkte raka mig. Det gick inte bra och snart blödde jag från två ställen. Det plockade ner mig lite och istället satt jag i soffan och försökte läsa en stund istället. Sen gick solen ner...

Blev lite deppig en stund där, det var nog en bra idé att stänga av Norah Jones. Behöver något som ger styrka och glädje istället. Det får bli Miss Sarajevo! Jag älskar den här låten, och den här versionen är den absolut bästa. Lyssna på texten (fast det italienska är kanske lite svårt så jag får väl översätta då, nedan och naturligtvis fritt översatt).



Du säger att floden
hittar sin väg till havet
och som floden
hittar du din väg till mig
bortom gränserna
och de torra länderna

Du säger att som en flod
som en flod
kärleken ska komma
kärleken

Och jag vet inte hur jag ska be
jag har inte längre något hopp till kärleken
jag vet inte hur länge jag kan vänta på den kärleken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0