I övrigt så...

Det så najs att bli klar med saker så man bara kan sitta och ta det lugnt efteråt. Det har jag kunnat göra nu ikväll. Så vad gör man istället, sitter vid datorn och gör ingenting, haha! Baumantexten var ganska så lättläst ett tag, innan det på slutet blev krångligare igen. Underligt hur det varierar så i en text, ena stunden är det så konkret att man läser igenom det hur snabbt som helst, och i nästa är det så abstrakt så man verkligen måste ta tid att förstå varje mening. Känner att jag förstått texten, till och med bättre än Eduardo. Kan du tänka dig det? Jag har upptäckt saker som min lärare missat. Är lite förvirrad, hur kan han ha missat något så tydligt? Kan Eduardo ha slarvat? Och han som läst den på spanska också... Känner nästan att det är en slags test.

Berättade innan att jag vaknade en massa natten till idag. Drömde en massa, och vaknade så att jag direkt efter kom ihåg vad jag hade drömt. En kommer jag faktiskt ihåg fortfarande, och den var jävligt konstig, men väldigt trevlig samtidigt. Jag tycker att det är mysigt att drömma, eller att komma ihåg det man drömt. Drömmar kan vara mysiga.

Chattade med Linda tidigare idag också, innan jag började med plugget. Har introducerat henne till min blogg, och förmodligen bloggarnas förtrollade värld dessutom. Det ska bli fika på söndag, och vi snackade lite löst om att dra till Biljard på lördagen om folk följer med, men Anders J ska på fest (vilket är bestämt sedan mycket länge), Jennie verkar allmänt upptagen med nåt (grejer som jag vet vad de är men orkar inte räkna upp) och resten hör man inget ifrån precis. Tyvärr är allting så himla preliminärt just nu, saker får hända som de händer.

Tvätten funkade rätt så bra också. Gick ner i tvättstuga och det var någon där. Det har aldrig hänt innan, och då var jag ändå tio minuter sen. Det var en granne (!) som var där, blond tjej, bor förmodligen rakt över i trapphuset, flyttade in för inte så jättelänge sedan och har inte sett henne innan precis. Jag träffar nästan aldrig mina grannar, och det enda man har gemensamt är att man bor ihop, och det räcker inte för mig. Om jag hade orkat hade man kanske kunnat ta reda på mer, men jag orkar inte för det mesta.

Kommentarer
Postat av: jennie

jag tycker söndag låter supertrevligt & jag ska egentligen vara i örkelljunga på söndag men funderar på att skolka från släktträff & hänga med er istället. Har du frågat Clara också? love

2007-10-25 @ 00:29:30
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se
Postat av: Anders O

Du borde ta tid och skriva ner dina drömmar. När man är i ett mer vaket tillstånd är det helt tokigt vilka saker man kan drömma ihop. Men om man inte skriver ner så är de borta eller förvrängda till en blurrig röra på morgonen.

2007-10-25 @ 13:12:19
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0