If I had a penny...

Satt och chattade med Anders O igår lite om vad som helst. En av sakerna som vi hade som ämne var Facebook, och jag uttryckte att "alla" fanns på Facebook, och att det var lite galet på det sättet. Han frågade mig om det var några gamla kändisar, och det fick mig att tänka om. Min känsla var att det var många som jag hade känt som helt plötsligt dök upp sådär från ingenstans. Jag vet inte vad, men jag jämförde nog med andra såna här communitysajter där man får inbjudningar via e-mejllistor. Där brukar det vara en eller två man känner, jag loggar visserligen bara in väldigt sporadiskt, exempelvis på Wayn.

Men egentligen är det alltså inte särskilt många som dykt upp på Facebook, 19 hittills, av hur många som jag någonsin pluggat, bott med eller känner via andra vänner som jag träffat genom åren. Ja, bara antalet jag pluggat med är ju säkert flera hundra. Statsvetenskap A var det säkert 80, och det var säkert C-kursen också, och alla andra kurser man läst hit och dit, två högstadieklasser, samma med lågstadiet där jag bytte klass. Jag har alltså träffat många människor genom åren, men det är inte särskilt många som jag räknar som vänner. Några hittade jag på sociologin förra terminen, en överaskande stor mängd faktiskt :-D

Så om jag haft en post på Facebook för alla jag känt genom åren så skulle det vara fruktansvärt många människor, precis som din, och din.. och din...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0