Med en dator i knäet...

Sitter hemma hos Anders O i Karlshamn. Han vid sin stationära dator och jag med den bärbara i knäet. Det är lite varm, men inte alltför obehagligt. Jag undrar hur länge batteriet kommer att räcka, hmmm... det är nog ett tag till. Just num känns bärbart kanska så bökigt och inte det minsta bärbart. Grejen är väl den att man helst ska ha den på ett bord eller något liknande, fast nu ska jag inte gnälla om det. Om du vill läsa om gnäll på bärbara datorer, följ den här länken.

Youtube är fantastiskt, där finns nästan allt, allt utom porr typ, och alltför våldsamma grejer. Men ibland blir man förvånad. Det jag tycker är bäst med tuben är musiken naturligtvis. Man får nån låt på huvudet som man måste lyssna på annars släpper den inte, och vips så är den där. Eller om man vill lyssna på låten till någon text nån skrivit på sin blogg, bara sök och vips. Tänk så enorma mängder data som måste skickas fram och tillbaka över nätet egentligen. Bara antalet videos på bloggarna är ju jättehögt.

Nu verkar batteriet svika mig lite. Dags att plugga in sladden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0