Plugg

Har pluggat hela dagen känns det som, läst en massa sidor text, men jag har fortfarande mycket kvar av boken att läsa, men jag vill inte läsa mer, suck. Det går inte in mer idag, och imorgon ska vi ha seminarium. En dag till hade behövts för att man verkligen skulle kunna ta in hela boken, men nä, det fick vi inte. Två dagar är inte tillräckligt för att läsa en bok, och med tanke på att vi hela tiden ska lämna in hemuppgifter så känns det som vi inte fått mer än så här. Imorgon har jag en kvart på mig att presentera mitt kapitel, inklusive diskussion vilket ger mig ungefär 7-8 minuter kanske. Det ska nog funka, trots att mitt kapitel i princip är en sammanfattning av hela boken, suck. Allt som kommer efter är egentligen bara utvecklingar av det som står i mitt kapitel, känns det som. Tänkte läsa ett kapitel till, men jag måste egentligen förbereda min egen presentation också. Så vad ska det bli, läsning eller förberedning? Orkar egentligen inte läsa alls,  och förberedning innehåller läsande av mina anteckningar. Kanske ska man renskriva sina anteckningar, det kanske man lär sig något på? Det lär ju inte ta mer än någon timme max! Läsandet å andra sidan lär ta mer tid, kan ju fokesera på sammanfattningen, och det är ju bara några få sidor... så gör jag, först mitt, sen andras. Min examination är faktiskt viktigare än prat om andras, jag går ju faktiskt den här kursen för min egen skull och inte för andras, hur mycket Eduardo än vill det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0