Return of the Tenta

Satt flera timmar igår med min tenta, och även om jag inte producerade särskilt mycket konkret, så var det faktiskt väldigt nyttigt. Kom på ungefär hur jag skulle lösa den ena frågan, och jag är övertygad om att jag vet hur jag ska lösa den andra frågan. Sen så har man en halvfärdig förstafråga också, som är så fruktansvärt tråkig så att klockorna stannar. Jag vet inte riktigt hur jag ska få fra motivation till att göra den, men göras ska den. Annars kan jag göra som med Eduardos tenta, och lämna in den innan jag är helt nöjd. Fast det brukar jag tvingas till, är aldrig helt nöjd med något jag gör. Det finns alltid något mer man kan göra, särskilt om det får ligga några dagar, eller veckor, eller månader.

Fast jag vet att det jag skrivit är småuselt, så jag måste verkligen göra något åt det. Sen så har vi det lilla prekära läget med att lyckas få ner det matematiska i ett dokument på datorn. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra det, vilket är en del i att jag inte riktigt börjat med tentan ordentligt. Någonting säger mig att detta är fullständigt meningslöst och jättetrist, men samtidigt tycker jag inte att det är extremt svårt. Upplägget på kursen har varit galet dåligt, vi har bara suttit och skrivit ner matematiska formler och inte fått göra övningar och diskuterat de. När man lärde sig matte i skolan gjorde man det med hjälp av uppgifter, nu ska vi lära oss det utan. I datorn dessutom... suck! Dessutom missade vi ett helt steg i den kvantitativa halvan av kursen, bryter inte det mot kursplanen? Jag tror det...

Dusch och sen börja på riktigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0