Rock(blogg?)kungen Magnus Uggla!

Har just nu bestämt att Magnus Ugglas blogg är den bästa just nu. Så klockren helt enkelt. Underbart vardaglig humor. Vänder begreppen uppochner och är verkligen personlig mot läsaren (med smakfull distans naturligtvis). Att han sedan uppdaterar den fem till tio gånger om dagen gör inte saken sämre. Den mannen kan verkligen göra reklam för sig, och nu kan man verkligen avfärda kvällsblaskornas skriverier som trams. Det är en vanlig människa, och inte någon neurotisk sömndepreverad galning som skriver de där låtarna. Här är ett exempel som är underbart.

"Jag blev så förbannad att jag skrek ?faaan!?. Sen kutade jag in på mitt rum, smällde igen dörren allt vad jag orkade och vägrade att komma ut på hela kvällen. Bestämde mig för att rymma hemifrån."


Det är viktigt att hålla barnet i oss levande, och Magnus är för tillfället min ledstjärna.


Kommentarer
Postat av: Anders O

Håller verkligen med, uggla är kung bland bloggande för mig med. Visserligen har jag inte varit i den här "världen2 så länge, men jag gillar det han gör. Vissa har sagt att det är en relkamkupp för nya skivan. So what? Om han gör det så gör han det. Och det känns ärligt och utlämnande på ett distansierat sätt. Även Jonas Gardells blogg är en favvo. han skriver rätt personligt om allt möjligt.

2007-10-19 @ 14:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0