Sånt som blev över...

Skrev en blogg igår om det där med hybridbilar, om de verkligen driver mindre bensin än andra miljöbilar (eller hur det nu var jag formulerade det). Kollade in en sajt där de hade presenterat fakta om en massa olika miljöbilar, och jag tittade på några, och det verkade som om både hybridbilarna och bensinbilarna släpper ut lika mycket koldioxid. Orkade inte sitta och jämföra alltför mycket, så jag lämnar det till en annan dag.

Popmart-DVDn var ju naturligtvis alldeles fantastisk. Men man skulle gärna haft någon med sig, så att man skulle kunna sitta och säga... "åh, såg du det där?" eller "wow, vilken bra version av den där låten" eller "oj, nu spelade Bono fel på gitarren, hörde du det? coolt". Extramaterialet var också kul, men jag ahde förväntat mig längre dokumentärer, så lite besviken blev jag nog. Det bästa var ju låtarna från Rotterdam och från Edmonton. Tjejen han dansade med ville inte gå av scenen, och precis som på Vertigo-DVDn (om jag minns rätt) så ligger Bono på scenen tillsammans med en tjej (höll på att skriva att han ligger med tjejen på scenen ^^), och hon tafsar ganska så rejält på honom. Lite ovanligt om man jämför med andra spelningar man sett.

Skola imorgon... för en gångs skull vill jag verkligen inte gå till skolan imorgon. Vill nästan inte gå och fika heller efteråt. Har tappat suget lite. Nästan för mycket folk som kommer till våra fikor nuförtiden, och imorgon blir det ännu fler förmodligen. Föredrar när det är färre människor, fyra-fem stycken som mest. Johan meddelade innan att han inte kommer, och sen så meddelar Jennie att inte heller hon kommer till fikan. Johan kanske jag kan klara mig utan, men... hmm! En ballerina hade varit bättre, kanske inte så elegant hela tiden, men alldeles underbar ändå! :-P (Märk hur poetiskt, och tvetydigt det där sista var, känner mig lite stolt, hahaha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0