Seminarium (typ)

Idag hade vi ett seminarium i skolan, eller i alla fall något som liknade ett seminarium. Jag hade förberett mig lite grann, genom att min kropp inte ville sova så hjärnan tänkte på vad jag skulle säga. Jag hade faktiskt vaknat redan vid fyratiden, jag tror halv fem, och sen hade jag inte kunnat somna om. Nåja, sov en liten stund, då jag för övrigt drömde att jag var och hälsade på Linda i Småland, och hennes vänner som alla kom från Stockholm, jag kände mig alienerad, för Linda hade stuckit iväg och folk ville fotografera mig.

Hursomhelst började jag vid sex-tiden att fundera på min presentation av mitt kapitel, och kom på att det jag skrivit mest var dåligt. Så jag läste lite och skrev en helt ny presentation innan jag duschade och fixade frulle.

Det gick jättebra på seminariet tyckte jag. Fick sagt det jag ville säga och jag tror att folk förstod det jag sa. Gjorde min vanliga grej och kommenterade saker som jag inte visste mycket om, eller åtminstone väldigt snabbt bildat mig en uppfattning om baserat på väldigt lite information. Jag är bra på sånt, att snabbt bilda mig en uppfattning, som dock inte ska förväxlas med tyckande. Hade en bra diskussion med Anders J (från sociologin) om det där med tyckande. I övrigt så var det väl en ganska bra stund med klassen, även om vissa kanske inte riktigt har tagit till sig av varför vi är där. Om man inte förstår varför vi gör saker i skolan så borde man nog se sig om efter något annat att göra. Hade nog kunnat byta ut några mot... exempelvis tre blondiner, och inte vilka blondiner som helst. Det är tre som verkligen motbevisar myten om blondiner, definitivt.

Dessutom tror jag att jag kanske skulle kunna eventuellt ha något på gång. Mer kan jag inte säga just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0