Sometimes...

Tidigare hade jag tänkt skriva en riktig gnällig blogg om hur trött och meningslös jag känt mig idag. Det finns de som har haft det sämre, så jag struntade helt enkelt i det.

Tough, you think you?ve got the stuff
You?re telling me and anyone
You?re hard enough

You don?t have to put up a fight
You don?t have to always be right
Let me take some of the punches
For you tonight

Listen to me now
I need to let you know
You don?t have to go it alone

Detta är första versen och den första halvan av refrängen till Sometimes you can't make it on your own. Känns ganska överflödigt att säga vilket band det är. Den här låten brukar jag alltid lyssna på när jag känner mig riktigt riktigt nere. Idag har jag inte lyssnat på den, men jag har tänkt på den.

Jag behöver verkligen sova, har sovit dåligt de senaste nätterna. Vaknat jättetidigt och knappt kunnat somna om, imorse lyckades jag inte. Sömn är en mycket viktig del av ens liv. Det sägs att man blir galen om man inte får någon sömn, jag vet inte om det stämmer, men kopplingen mellan kronisk sömnbrist och depression gär inte att förneka. Tänk på det innan du går och lägger dig, gratis terapi!

Pratade med Anders O om mardrömmar helgen som gick. Jag sa att jag inte kom ihåg några mardrömmar. Jag har fortsatt att fundera på det, och jag kommer fortfarande inte ihåg när jag hade en mardöm sist. När jag var yngre hade jag väldigt mycket mardrömmar, det var fruktansvärt. Jag var dessutom mörkrädd, vilket jag chattade med Josefine om häromdagen. Jag tycker på sätt och vis om mörker, det är som en tjock filt man sveper in sig med. Mina rädslor och mardrömmar är inte så tydliga, utan mer vardagliga...


Well, hey now
Still got to let you know
A house just doesn't make a home
Don't leave me here alone...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0