Besök, dröm och dejtlista

Igår var Anders J och hälsade på. Det var så att det var landskamp mellan Sverige och Danmark i herrfotboll, och jag kände lite för att titta på den. Missade ju förra mötet med danskarna, och den hade varit spännande och målrik (trots att resultatet tillkom efter matchen). Det var trevligt att få besök, satt och knaprade på solrosfrön och jordnötter, pratade och umgicks så där allmänt bara. Trodde att Anders skulle ha lite bättre koll på landslaget än vad han hade, men jag antar att det inte är så intressant om man inte har rätt kanal. Fick höra den där om den bredflabbade grodan också...

Drömde att jag pratade i telefon. Det är väldigt underligt, för man är ju sig själv när man pratar i telefonen, men samtidigt är man på plats hos den som man pratar med. Som att vara på två ställen samtidigt, och då menar jag inte som på TV. Det är nästan som man är båda personerna samtidigt, riktigt skumt. Drömde att jag hjälpte den japanska polisen med att träna hundar också.

En kul lista i metro från i torsdags. Hur vill du helst uppfattas efter en första dejt;
  1. Rolig
  2. Intressant
  3. Intelligent
  4. Snäll
  5. Snygg/attraktiv
  6. Normal
  7. Trygg/omhändertagande
  8. Sexig
  9. Själsfrände
  10. Annorlunda
  11. Äventyrlig
  12. Giftasmaterial
  13. Farlig
  14. Svärmorsdröm
Underligt nog finns inte genuin med på listan. Betyder det att alla fejkar på första dejten? Man bestämmer hur man vill uppfattas och sen spelar man den rollen liksom. Kan nog stämma det...

Kommentarer
Postat av: Anders O

Inte heller ärlig eller uppriktig är med där. Men på första dejten har man väl så mycket annat att tänka på. :D

2007-09-09 @ 18:45:15
Postat av: Daniel

"Underligt nog finns inte genuin med på listan. Betyder det att alla fejkar på första dejten? Man bestämmer hur man vill uppfattas och sen spelar man den rollen liksom. Kan nog stämma det..."
Annars skulle Goffman inte ha rätt :P

2007-09-10 @ 19:26:16
Postat av: jennie

jag är fortfarande besviken över att mitt försök att fixa dejt til ldig via blogg inte fungerande..sablar

2007-09-11 @ 12:29:38
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0