Facebook

Har hittills fått två stycken invites till att gå med i kompissajten Facebook. Hade ingen aning om vad detta nu var för någonting när jag fick den första, men sen såg jag ett inslag om sajten på CNN, av alla ställen. Det var angående företag som var oroade över att deras anställda spenderade för mycket tid på sajten (och andra liknande) under arbetstid. Sen läste jag en artikel på Aftonblaskan om en norsk skandalmodell som blivit avstängd från sajten eftersom hon hade för många vänner.

Trodde först att det var ytterligare en sån där hålla-kontaktensajt, och det är det förmodligen också. Men jag har ju redan gått med i ett flertal sådana. Tycker att det är ganska så meningslöst att gå med i ytterligare en eftersom jag så sällan är inne på de jag redan är med i. Myspace är väl rätt så ok, för därifrån har jag faktiskt inte fått något sånt där massutskick baserat på adresslistan i ens hotmail eller yahoo mailkonto. Snarare är det väl så att man får börja lämna såna sajter istället för att gå med i fler.

*En liten rättelse angående gårdagens blogg, cykeltävligen heter naturligtvis Vuelta a España och inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0