Hem till faster

Så det blev ju inget pluggande ändå. Åkte istället med farsan ut till min faster och hennes sambo och hade det trevligt och mysigt. Först så satt vi och pratade med min faster en stund, och sen när hennes man kom blev jag bjuden på ett glas whiskey. Satt där och klappade katten och drack sprit, hmmm... jag frös åtminstone inte, varken om knäet eller om magen, det värmde gott. Jag vet inte varför jag inte åker och hälsar på där oftare, man får ju passa på innan det blir för sent, man vet ju aldrig.

Idag när jag varit i skolan så hade nyckeln brutits av i låset, så jag gick hem. Hade tänkt ta med mig verktyg så att jag skulle kunna dra ut nyckeln när jag väl var där, och sedan använda extranyckeln. Men eftersom farsan kom med bilen körde vi förbi skolan och hämtade den ny för en liten stund sedan, och jag pillade ut den halva nyckelbiten som satt kvar. Nu behöver jag inte gå till skolan imorgon, vilket jag är fruktansvärt glad för, annars hade jag varit tvungen att gå nästan en kvart tidigare för att komma fram i samma tid.

Har dessutom bara ätit en massa mackor idag, och det är för sent för att laga något. Suck! Nåja, får äta imorgon istället, det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0