Infåtrist

På informationssökningen idag var det mycket av det samma gamla vanliga. Samma tråkiga bibliotikarie som pratade om samma tråkiga databassökningar. Som vanligt var det dålig uppslutning, det var bara jag, Anders J och Josefine som var på plats, vilket inte gjorde det hela särskilt mycket bättre. Det var några saker som var nya, men jag är faktiskt lite överaskad över att det är så lite kommunikation mellan utbildningen och biblioteket. Vid flera tillfällen frågade hon om vi hade fått veta det här eller det där, vilket vi inte fått reda på. Någon extra databas fick vi kolla på, men uppgifterna som vi fick ut var de exakt samma.

Efter den grejen så hängde jag med Anders in till stan. Han skulle köpa skor att jobba/gå/springa i. Var med en stund, men stack sedan hem för att plugga lite. Löplabbet är verkligen serviceinriktade. De kollade in hans fötter för att se precis vilken sorts sko han behövde. Det kostade ju också visserligen. Vad var det, 1300 som skorna kostade? Det är ju ändå 700 mer än vad mina egna löpskor kostade, men då var det nedsatt pris pga utgående modell, och ingen fotkoll.

Igår var det lite fika med lintottarna. Pratade förvisso med en annan lintott på telefonen också. Fast  fikan var trevlig. Var på ett "nytt" ställe. Det var inte nytt i sig, bara nytt för mig (haha, det rimmade). 50-talscaféet? Det var ju inte det trendigaste, som Zekes, men jag gillade det. Lite miljöombyte. Det var trevligt, hela grejen! Hängde med till H&M efter fikan, och det var väl inte en helt lyckad utflykt enligt vissa (!!!). Jag var lite sådär halvt missnöjd eftersom jag inte fick tag i det jag hade tänkt, men egentligen var det rätt så bra för jag visste faktiskt inte vad jag ville ha. Behöver byxor, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0