Om bloggar

Efter min fantastiska blogg igår om det svenska valsystemet, som fick hela TRE läsare, är det kanske dags att återgår till något som kanske är lite mer personligt.

För det första så slog Daniel ett slag för min blogg häromdagen, vilket var väldigt trevligt och jag blev nästan lite generad när jag läste hans inlägg. Jag utgår naturligtvis från att det var ärligt menat, och jag tycker att det är trevligt när saker jag lägger ner tid på blir uppskattat. Anders J berättade också häromdagen att han tyckte att min blogg var välskriven, vilket också plussar på det som jag skrivit hittills. Personligen så tror jag inte att min egen blogg faller mig själv i smaken (åh vilken ego-mening).

På tal om bloggar som faller mig i smaken. Jennies blogg har nästan alltid varit trevlig att läsa, den är inte alls som min, och det är kanske därför jag tycker om den. Nästan direkt från hjärtat ner till tangentbordet, utan filtrering och förfalskning. Fast om jag vet något om Jennie så... ... ... ... Ibland kan det kännas lite väl personligt, inte för att det stör mig, för det gör det inte, men det är ju i hela världens blickfång (även om inte alla tittar).

Eftersom Daniel skrev om min blogg får jag kanske fälla ett omdöme om hans med. Jag blir för det första väldigt förvånad när han stavar fel, för det är inte den bilden man får av honom. Å andra sidan så är det hur tydligt som helst att det där han skrev om Goffman förmodligen påverkat honom innerligt mycket. Han är ungefär i sin blogg som han är i vanliga livet. Att inhandla Mission Impossible för att få cred? Det känns så typiskt Daniel, glöm inte ta med det i din CV, haha ;-)

Clara skriver också blogg. Lite som Jennies, men ändå inte. Har tidigare fått reda på att hon har svårt för att hitta behåar som passar, men inte riktigt förstått varför. En blogg är så fruktansvärt bra för att förklara saker och ting i lugn och ro. Clara är väldigt bra på att förklara saker, särskilt saker som hon tycker. Det är nästan så att man tycker som hon när man läst igenom bloggen. Fast det där med gummistövlarna, eller andra modeattiraljer, det är tid slösad på mig. Om jag enkom fick läsa en blogg, skulle det kanske vara denna.

Så, nu får det vara nog för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Självklart är mina ord om din blogg allvarliga. Men att jag har stavat fel nånstans är katastrof! Var???!?!?!?!?!?
De andra bloggarna som du rekomenderade var intressanta :)

2007-09-07 @ 15:38:01
Postat av: jennie

oh robert ajlövjå. och din vän med..intressanta..hihi. Fast blinksmajlisen ignorerar jag - den kan ju tas som ironisk haha. och claras modeinlägg borde icke vara slösad tid på dig, du är ju en riktig wannabe shoppare!

2007-09-11 @ 12:32:46
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0