Panik, skola och tvätt

Hann inte ta upp all min frukost imorse eftersom jag fick panik. Nåja, panik och panik, lite stressad, eller jäktad åtminstone. Fick av någon anledning för mig att jag INTE kunde cykla med paraplyet, så jag beslutade mig väldigt sent för att istället gå till skolan. Naturligtvis hann jag inte gå till skolan utan fick cykla ändå, med paraplyet, och det gick ju hur bra som helst. Jag kan vara sådär korkad ibland, helt jävla dumkorkad, på det dåliga sättet.

U2 - Lady with the spinning head

Så idag var det fortsättning på kvantitativ metod, och det var en jätteintressant föreläsning om siffror, eller kanske snarare om hur man hanterar siffror för att kunna dra slutsatser ifrån siffrorna. Aritmetiskt medelvärde, median, geometriskt medelvärde, variantionsbredd och standardavvikelser. Snackade lite om olika datanivåer och statistiska beräkningar med, men det första var intressantare för där fick man konkreta exempel på hur man gör. Varför vet vi fortfarande inte riktigt, men hur vet vi.

Lala lalala lalalala lady with the spinning head

Det var en trevlig och gemytlig stämning i klassrummet idag. Vi har en bra lärare, som verkar vara ganska så stel och obekväm, men det har visat sig att han är ganska så trevlig trots det. Ovanpå det så tycker jag att han är väldigt pedagogisk och grundlig i sina förklaringar. För att kunna det här måste vi först gå igenom det där.

U2 - Until the end of the world (Ultra hot razor cut)

Efter föreläsningen hamnade jag och Anders J nere vid cykelstället, där jag ställt min cykel. Men är det inte Linda från Jennies korridor som kommer gående där så säg. Jojomensan det var det. Trevlig flicka det där. Så vi (jag och Anders) stod och pratade med henne en liten stund. Tydligen skulle hon träffa en lärare, och vi påpekade att det kanske var en dålig idé eftersom det var lunch. Men man får ta de chanser man får, eller har, eller hur man nu ska uttrycka det. Nåja...

U2 - Still haven't found what I'm looking for + Exodus (Live)

Har tvätt nere i källaren, i tvättstugan. Föredrar visserligen att tvätta på kvällen, men det fanns ingen kvällstid på flera dagar (vilket i sig är ovanligt) så jag fick boka det långa eftermiddagspasset istället. Det funkar väl rätt så bra eftersom jagnog måste tvätta fyra maskiner (med tvätt och inte fyra stycken maskiner). Håller på att tugga i mig resterna från frukosten. På tal om det förresten, jag hade ju gjort en så fin frukost som jag bara blev tvungen att slänga i mig. Gick ju och latade mig som en idiot (tillbaka igen, cirkeln sluter sig) fram till klockan var kvart över åtta, och då skulle jag ju duscha och klä på mig äta och cykla till skolan. Suck... planering!

Nu mer tvätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0