Tentatankar

Har hetsat lite grann med min tenta. Ok, det är kanske inte någon extrem hets sådär precis, men jag har inte tagit det lugnt och väntat till sista minuten som jag gör med terminsräkningen. Jag har satt upp som mål att verkligen bli klar med en uppfigt på en dag, och det är inga problem eftersom uppgifterna är ganska så simpla. Vad jag inte alls har tänkt på är hur mycket tid vi verkligen har innan vi ska lämna in den här tentan, och den andra tentan. Imorgon är det en vecka kvar!!! En hel vecka som vi visserligen ska göra andra saker också, men med tanke på hur fort man egentligen bör kunna göra det klart så är det lång tid. Har nog jäktat upp mig själv i onödan, men jag ska ändå behålla min målsättning att bli klar med den kvalitativa tentan imorgon.

Den andra tentan vi har, som vi fick i torsdags, ska vara inne på måndag om två veckor. Naturligtvis ska vi läsa två hela böcker samtidigt men egentligen är det lagom med tid. Det finns ingen anledning till att gnälla och stressa om saken. Men jag vill ändå bli klar med skiten så jag slipper tänka på det. Jag vill ha tid att läsa igenom böckerna, som båda är på ca 300 sidor. Det kommer att bli mycket läsande framöver, lika bra att stoppa in min nöjesbok i bokhyllan direkt.

En tredjedel av den tredje uppgiften klar. Bara att fortsätta.

Kommentarer
Postat av: jennie

jag ska ha min första salstenta...huuu

2007-10-02 @ 12:12:28
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0