Terminsavgiften

Vad är det för fel med mig egentligen? Hade länge planerat att betala min kåravgift nere på kåren, så att jag skulle få ett kvitto på det där. Men idag är det den sista dagen för betalning av kåravgiften, så egentligen borde jag betala 100 kronor i förseningsavgift. Jag ska se om jag kommer undan med det iår igen. För det blir ju alltid så, att jag betalar i senaste laget, om inte för sent. Helt hopplös är jag. Jag borde skämmas, men det gör jag egentligen inte. Sista betalningsdag är den trettionde, idag är det den trettionde, jag betalade idag så jag har inte gjort något fel.

Nu måste jag vänta innan jag kan gå på kåren, men det hade jag förmodligen inte gjort ändå. Är lite anti-kåren efter min tid i Växjö. Föredrar riktiga ställen. Och de där rabatterna som man får är slösade på mig, för jag  använder de inte. Fast nu när man blivit gammal behöver man ju ändå den där rabatten från SJ, men det suger rätt så ordentligt att man inte kan köpa SJ-biljett till tåget till Karlshamn. 25 spänn mer får man betala, en höjning med 50%. Bajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0